Prawie co drugi Polak przynajmniej raz w miesiącu kupuje w internecie. 9% z nas robi to codziennie lub prawie codziennie. To najwyższy odsetek w Europie. Co do zakupów w sklepach stacjonarnych, 63% Polaków nie rzadziej niż raz w tygodniu płaci zbliżeniowo. Co jeszcze wynika z badania „Masterindex – ogólnoeuropejskie trendy w handlu elektronicznym i nowych metodach płatności”?
Polska krajem płatności zbliżeniowych
Jeśli chodzi o zakupy w sklepach stacjonarnych, już 23% z nas codziennie lub prawie codziennie płaci kartami zbliżeniowymi. W Polsce są one popularne jak nigdzie indziej w Europie. Aż 85% polskich konsumentów mówi, że ich karta ma funkcję zbliżeniową. Większość Polaków ma jedną kartę płatniczą (58%). Najczęściej używamy kart debetowych (78%). Z kredytowych korzysta 30% z nas. Co ciekawe, tylko 39% polskich badanych woli płacić gotówką. Jedynie 31% – ma zaś ją zawsze przy sobie.
Ubrania i buty wygrywają z jedzeniem
Co kupujemy w internecie? Badani z Polski wymieniają najczęściej ubrania i obuwie (51%). Sporą popularnością cieszą się też książki (35%), elektronika (33%), kosmetyki (30%) oraz artykuły gospodarstwa domowego i wyposażenie wnętrz (29%). Rzadziej w sieci nabywamy żywność (17%), rezerwujemy pokój w hotelu (17%), a także kupujemy bilety kolejowe lub lotnicze (14%). Za swoje internetowe zakupy najchętniej płacimy przelewem. Przy wyborze metody płatności bierzemy pod uwagę głównie jej szybkość (35%) oraz wygodę (34%). Tylko 19% Polaków ma na względzie bezpieczeństwo.
Zagraniczne e-sklepy wcale nie tak atrakcyjne
Polscy konsumenci zdecydowanie mniej chętnie niż pozostali badani Europejczycy kupują w internetowych sklepach za granicą. W ciągu ostatniego roku zdecydował się na to co piąty Polak. „Ograniczeniami, które wskazujemy, przede wszystkim jest kwestia zwrotu produktów, obsługa klienta i bariery językowe. Cały czas wiele, nawet znanych, serwisów międzynarodowych nie oferuje języka polskiego i takich warunków, do jakich polscy internauci są przyzwyczajeni” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej Aleksander Naganowski. Polaków, którzy robią zakupy w zagranicznych e-sklepach, zwykle przekonują do tego lepsza dostępność produktów (35%) oraz atrakcyjniejsza cena (33%).
![]() |
Powiat białobrzeski – siedziba powiatu miesići się w mieście Białobrzegi. Powiat południowego Mazowsza, obejmujący zasięgiem miasto i gminę Białobrzegi stanowiące siedzibę powiatu, miasto i gminę Wyśmierzyce oraz gminy: Promna, Radzanów, Stara Błotnica i Stromiec. Powiat położony w Dolinie Pilicy, która została zatwierdzona jako Strefa Krajobrazu Chronionego - "Dolina Pilicy i Drzewiczki" i stanowi ona doskonałe miejsce wypoczynku mieszkańców aglomeracji warszawskiej. Powiat poszczycić się może doskonale rozwinięta gospodarką – na jego terenie działa wiele przedsiębiorstw i wytwórni, w tym ceniona wytwórnia napojów „Zbyszko”, czy znany producent obuwia – firma Stanley. Powiat położony jest na trasie drogi ekspresowej nr 7. |
Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola